Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Hezinová, Aneta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaobírá významem účetnictví a postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Pozornost je věnována výchovně vzdělávacím cílům, uspořádání učiva, mezipředmětovým vztahům a učebnici jako hlavní učební pomůcce. Dále je práce zaměřena na samotnou koncepci problémového vyučování, kdy jsou uvedeny její charakteristické rysy, metody, organizační formy a zásady pro tvorbu didaktického materiálu. V druhé části práce, tedy v praktické, je nejprve provedena didaktická analýza učiva v nejpoužívanější učebnici na obchodních akademiích. Závěrem bakalářské práce je mnou vytvořená případová studie.
Didaktická analýza učiva o mzdách 1. koncentrického okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Urbášková, Kateřina ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva mezd v prvním koncentrickém okruhu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První teoretická část se zabývá zejména postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích, jeho uspořádáním, cíli a mezipředmětovými vztahy. Podstatná část práce je zaměřena také na vyučovací proces, a to konkrétně na vyučovací zásady, metody a organizační formy využívané při výuce účetnictví. Ve druhé části, tedy praktické, hodnotím vybranou učebnici účetnictví. Používám k tomu převážně metodu didaktické vybavenosti učebnice Jana Průchy. Dále předkládám vlastní návrh na didaktické zpracování učiva mezd, jenž zároveň obohacuji o písemný test, který jsem vytvořila.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob
Chlumská, Hana ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob v 1. koncentrickém okruhu učiva účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou částí, a to části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena především na samotnou výuku účetnictví. Obsahuje legislativu, o kterou se při výuce účetnictví opíráme, uspořádání učiva spolu s využitými didaktickými zásadami a didaktickými pomůckami. Praktická část na teoretickou naváže didaktickým rozborem učiva o základním účtování zásob. Jsou zde zahrnuta doporučení jakým způsobem postupovat při výkladu učiva za použití schémat, tabulek a příkladů, které jsou žákům během výuky předkládány.
Možnosti zavedení výuky IFRS na OA a VOŠ
Nedvídek, Václav ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi zavedení IFRS do výuky na OA a VOŠ. Práce vychází ze současného stavu výuky účetnictví na OA a VOŠ a popisuje problémy této výuky. Dále je v práci charakterizován současný vývoj účetnictví ve světě a požadavky trhu práce na absolventy OA a VOŠ a vyústěním této části práce je konstatování nutnosti zavedení IFRS do výuky na OA a VOŠ. V klíčové závěrečné kapitole práce navrhuje možnosti zařazení IFRS do výuky na OA a VOŠ a předkládá konkrétní tematické plány pro konkrétní způsoby tohoto zařazení.
Využití problémového vyučování při výuce účetnictví na středních školách
Fišerová, Marie ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Vomáčková, Hana (oponent) ; Kubíčková, Dana (oponent)
Disertační práce se zabývá možnostmi uplatnění výukových metod, jež nabízí koncepce problémového vyučování, při výuce účetnictví na obchodních akademiích a ekonomických lyceích. Hlavním cílem této výuky by mělo být především vytváření účetního myšlení jako důležité součásti ekonomického myšlení studentů. Problémové vyučování je vhodné využít při výkladu témat, která jsou stěžejní pro pochopení základních principů účetnictví. Protože jedním z takových témat je časové rozlišování nákladů a výnosů, přináší práce didaktický materiál právě pro problémově pojatou výuku tohoto tematického celku. Jde o problematiku, která svým obsahem spadá do didaktiky účetnictví, tj. vědní disciplíny, jež navazuje na didaktiku ekonomických předmětů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.